Mobil 99339900Fjernstyring Teamviewer

Rapportene nedenfor er laget i Power BI. Åpne stort vindu ved å trykke på dobbel pil nede til høyre under selve rapportene : Stort vindu


Eksempel på finansrapporter



Eksempel på salgsrapporter



Ta kontrollen !

Driver du næring og er nysgjerrig på trender innenfor økonomi, salg, lager, prosjekt, kunder, leverandører, tilbud etc. ?
  • Omsetning
  • Dekningsgrad 
  • Denne perioden målt mot fjoråret 
  • Periodetall og akkumulerte tall 
  • Løpende 12 måneders omsetning 
Er du en av de som skulle ønske at det fantes flere og bedre rapporter i ditt forretningssystem? 
  


Har du dager hvor du er frustrert over manglende informasjon fra eget system?

  

Løsning

Det er kanskje på tide å "få noe tilbake" fra systemet ditt etter å ha registrert så mye data inn i det?

Vi hjelper dere med å ta kontroll og setter dere i posisjon til å vite i stedet for å gjette!

Hva dere ønsker å måle på, og hvordan innholdet skal presenteres, er dere selv med og bestemmer.
Tabeller, grafer og kombinasjon av disse er fullt mulig.


Hvordan fungerer det?

I tillegg til å definere selve rapportene, består arbeidet i å koble Excel sammen med databasen for deres forretningssystem.
Informasjon fra forskjellige tabeller kobles sammen.
Dette gjør det mulig å få rapporter som oppdateres nærmest automatisk.

Når dere vil rapportere på ferske tall gjøres følgende:
  • Åpne Excel arbeidsboken
  • Åpne PowerPivot 
  • Oppdater tall (ferske tall hentes fra dit forretningssystem)
    Dette tar normalt fra 2 til 10 minutter avhengig av hvor mye data som skal leses inn
  • Start rapporteringen
Alt som er presentert på denne websiden kommer fra Excel 2013.
I denne versjonen av Excel følger det med noe som heter PowerPivot.
Det er et lavterskel "kubeverktøy" som muliggjør avansert rapportering for en billig penge.

Vise rapport

Hva får dere igjen?


Dere vil få en utrolig detaljkunnskap om egen drift.
Ved å utnytte denne kunnskapen, kan dere gjøre nødvendige grep for å holde dere på, eller komme på riktig spor.

Redusert kapitalbinding, lavere kostnader og økt fortjeneste er lettere å oppnå når en vet hvor "skoen trykker".

Jo flere som kjenner til detaljene og forstår virksomheten, jo lettere vil det være å få flere til å dra i samme retning og i riktig retning.
Dra i samme retning


Hvem passer det for?

Løsningen passer for alle SMB bedrifter hvor antallet personer som driver med rapportering ikke er for stort.
Hvis det er slik at økonomiavdelingen og øvrig ledelse klargjør rapporter og distribuerer disse videre, passer det veldig bra.

Leveransen består av en eller flere Excel arbeidsbøker som dere bruker i daglig rapportering.

For å bruke rapportene, kreves veldig liten kunnskap i Excel.

For å kunne forvalte og videreutvikle egne rapporter, kreves det noe mer kunnskap i Excel.
Avhengig av deres egne ambisjoner, kan opplæring også inkluderes i leveransen.

Målet er å levere en løsning som dere selv er i stand til å forvalte frem i tid.

Hvilke systemer støttes?


Frem til nå har vi levert løsninger som henter tall fra:
Så lenge Excel kan kobles til datakilden, vil det være fullt mulig å lage disse rapportene.